Burgerinitiatief Ons Geld heeft benodigde handtekeningen behaald

Het burgerinitiatief Ons Geld van De Verleiders heeft zijn eerste doel bereikt: het behalen van 40.000 handtekeningen.
De teller staat inmiddels op 48.132
We gaan natuurlijk door! Hoe meer handtekeningen hoe beter. Tenslotte komt elke handtekening van iemand die hiermee aan wil geven dat hij of zij wil dat het anders wordt.
Deel de url http://burgerinitiatiefonsgeld.nu zo veel mogelijk, zodat zo veel mogelijk mensen op de hoogte worden gebracht van het initiatief.

In dit topic zal zo nu en dan bijgehouden worden hoeveel handtekeningen er gezet zijn, terwijl wij ons afvragen hoe de tweede kamer gaat reageren op ons burgerinitiatief.

Gefeliciteerd! Ik ben blij voor jullie!

De teller staat nu op 60.218 handtekeningen.

Weer een er bij succes met de actie.

Dank je wel! Het gaat super.

De teller staat nu op 72.391

Wat ben ik blij met dit initiatief. Zelfs op tv zijn er de laatste tijd eindelijk programma’s die echt aan de bewustwording bijdragen. Waar we voorheen alleen uit alternatieve media onze bredere informatie haalden en deelden, komt het nu eindelijk ook bij de massa in de huiskamer dankzij mensen als jullie!

Ik word er ook heel vrolijk van!
Graag gedaan. Ik wist niet dat er zo veel programma’s waren die aan bewustwording deden tegenwoordig, ik kijk bijna geen televisie. Televisie heeft wel een enorme impact op het aantal handtekeningen dat we krijgen, want mede door de uitzending van Radar hebben we er nu alweer 81.565

Waar ik wat minder vrolijk van wordt zijn uitspraken van Knot in Buitenhof en de PvdA dat de politiek zich niet moet mengen in besluiten van ECB, IMF en andersom. Buma van het CDA neemt nu echter al een stap vooruit op hetgeen wat er getracht wordt te bereiken met het burgerinitiatief… Waarmee er straks wellicht gesteld gaat worden door de kamer dat het creëeren van geld reeds besproken is en men daarover stelling heeft genomen en daarmee de vragen van het burgerinitiatief als reeds gesteld worden afgedaan… Dat zou jammer zijn want ik wil juist graag BURGER worden ipv BORGER voor dit door en door verrotte monetair systeem…

Ja, ik heb mijn tv enkele jaren terug vanuit bepaalde (niet religieuze) overtuigingen de deur uit gedaan. Maar ik heb wel een computer dus zo zie je nog het een en ander. VPRO tegenlicht bijvoorbeeld, zend vaak documentaires uit die direct of indirect verband houden met het onderwerp “waarom is de wereld zoals die is”. Maar ook hier en daar op de radio of in praat programma’s worden meer en meer de juiste vragen gesteld.

Voornamelijk moet je nog steeds zélf in Sherlock Holmes- modus op onderzoek uit om bepaalde zaken beter te begrijpen. Maar het valt me echt op, dat méér en meer mensen, ook in de media, zich hardop afvragen wat er aan de hand is. Het is jammer dat mensen maar lijdzaam de klappen van de crisis in ontvangst nemen en denken dat “het nu eenmaal zo is”. Het is zo, omdat wij het zo laten. Laat daar verandering in komen.

Ik ben persoonlijk wel van de “complot theorieën” eerlijk gezegd. Er is namelijk in de “complot theorie- scene” om het zo maar te zeggen, geregeld informatie, die de gangbare media, vaak helemaal niet of pas veel later naar buiten brengt. Bijvoorbeeld over de Bilderberg-groep, de CIA, de NSA, enzovoorts. En ook jullie onderwerp, dat geld schuld is, was al jaren in “de gekke complot theorie- scene” bekend. Het was ook dáár en niet in de gangbare media dat ik echt begon te begrijpen hoe het in grote lijnen komt dat op een planeet van overvloed, de meerderheid met tekorten kampt. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar “complot theorieën” schrikken het grote publiek af. En juist het grote publiek heeft elkaar nodig om zaken te veranderen. Laat ieder zijn eigen onderzoek doen en inzicht vergaren en laten we het systeem samen veranderen. In ons aller voordeel.

Complot theorieën… tja zoals Willem Middelkoop aangeeft komen er steeds minder simpelweg om dat ze feitelijk worden…

Dit had ik me niet gerealiseerd. Hopelijk gebeurt dit niet.
Daarnaast vermoed ik dat de geest inmiddels uit de fles is. Waarmee ik wil zeggen dat men zich niet met een kluitje in het riet laat sturen. De politiek mag zich wellicht niet uitspreken over geldschepping, maar dat weerhoudt het volk zich er niet van om dat te doen. Áls we op dat moment als volk dat kunnen zeggen tenminste.
We dienen een blok te vormen en aan te geven dat we het anders willen, omdat we weten dat het anders kán.

Binnenkort kan niemand tenslotte meer zeggen ‘dat ze het niet wisten’.
We staan inmiddels namelijk al op 88.094 handtekeningen.

Beste Johan,

Een blok vormen helemaal mee eens… een blok met ware volksvertegenwoordigers aan het front.
Van Houts, Broere… mannen met moraal en de ballen om aan te pakken. Ik hoop dan ook van harte dat van Houts op de politieke toneel gaat verschijnen.
Wellicht zou hij het ‘Pamflet aan het Volk van Nederland’ eens kunnen lezen.
Dit pamflet is geschreven door Joan Derck van der Capellen tot den Poll 1781 en van der Capellen is in mijn ogen de laatste ware democraat voor dat dit monsterverbond met de bankster gangsters werd gesloten.
Hij was het die het volk destijds al waarschuwde voor de macht van enkele heerszuchtige lieden. Ik weet zeker als van Houts zijn pleidooien brengt zoals hij dit momenteel zeer overtuigend doet in het theater, dan voorspel ik dat hij een electoraat achter zich krijgt welke als opmerkelijk politieke wending de geschiedenisboeken in gaat. Van Houts zijn eerdere lidmaatschap van D66 is hem trouwens vergeven, ieder Mens maakt immers fouten.

Vertel over de potten en pannen revolutie in Ijsland… kijk maar eens waar een bevolking toe in staat is…

De teller staat op 100.027!

We zijn over de 100.000 heen, oh yeah!

Inmiddels staat de teller alweer op 110.351