Dag burgerinitiatief, doei

Ben ik thuis aan werk, breekt mijn klomp. Een oud Nederlands gezegde wat extreme verwondering uitdrukt, tegeltjes wijsheid. En dan doel ik op twee zaken: het AFM wat niets bijzonders merkt als het gaat om Bijzonder Beheer. En een zekere van Houts die omschreven wordt, of zichzelf omschrijft als zijnde activistisch versus Rabo Bank.

Over AFM kan ik niet zoveel melden dan dat het voor mij een geheim genootschap is van blauwe pakken. Maar waar ik wel wat over moet zeggen van mijzelf, is over de weergave van het gesprek: Houts versus Bijzonder Beheer Rabobank.

Volgens mij heb ik de beste H een keer in de wereld draait door horen krijsen samen met z’n compagnons. Nu heb ik in een eerdere column kritiek geuit op o.a zijn optreden aldaar, maar wat ik nu lees is van een andere niveau.

Een interview waar de woorden: het zijn net mensen - wat mij betreft de boventoon was en is.

Door deze weergave van woorden, en de bevindingen van de AFM, zal menig Burgerinitiatief die raakvlakken heeft met geld, banken, activiteiten, ongrijpbaarheid etc het moeilijk krijgen.

Waarom de beste man kiest voor de weg van de empathie is mij als leek, totaal onduidelijk.

Als voormalig Bank Directeur uit de jaren 80 weet ik waar Bijzonder Beheer voor staat.

Voor: zo snel mogelijk innen, waarden veilig stellen, versnellen en dwingen.

En nu lees ik wederom het interview en breekt mijn andere klomp ook. Waarom beste man, waarom?

Ik he geen verstand van acteren (nou ja, een beetje dan) en Ome George heeft geen verstand van positie innemen die de zaak dienen.

Tja en nu?

de Pluis

Beste de Pluis,

Aan welk gelezen stuk refereert u in uw schrijven?
Kan de Link erbij, dan zegt uw commentaar iets meer.
Bedankt,

de Pluis

Weer een leuke titel om wat bij te typen, want ook ik hou het voor gezien. Ik wens jullie alle succes hoor, maar dit is gewoon niet mijn land en al helemaal niet mijn mensen. Al die laffe egoïsten die hier leven en de wereld naar eigen genoegdoening schade mogen toebrengen (laten we hopen dat het ooit nog hersteld) omdat ze dat verdient hebben, want ja die euro’s staan toch op mijn bankrekening, dan mag ik toch genieten? “Het liefst met zo min mogelijk na te denken graag.” Ik heb meer dan een maand in het Maagdenhuis vertoefd om erachter te komen wat ik eigenlijk al wist: Mensen zijn egoïsten.

Nou als dan toch iedereen aan zichzelf denkt en geen fluit geeft om toekomstige generaties, dan wens ik iedereen het beste toe en pak ik mijn handel bij elkaar, op naar Liberland! Ik hou het simpelweg niet meer uit in het land dat door zijn expertise in slavenhandel en natuurverkrachting bovenaan de voedselketen van de wereld staat. Ik wil graag geven en liefhebben, maar de druppel die mijn emmer deed overlopen is al een hele tijd geleden gevallen en als niemand mij helpt blijft het water naar de zee dragen, in plaats van fundamenten aan te leggen voor nieuwe deltawerken die dit land kunnen beschermen tegen een tsunami van waardeloze schuld.

Hoe graag ik ook anders had gewild, zelfs een aantal weken filantropisch onderduiken in Amsterdam heeft mijn gedachte over pensioenspaarders niet veranderd, sterker nog, ik ben nu volledig overtuigd dat iedere pensioen spaarder een terrorist is, omdat zijn noodzaak voor rendement voorrang krijgt boven menselijk welzijn en behoud van ecologie. Blijven jullie maar vooral lekker bij het poldermodel en geef elkaar vanavond maar weer een extra schouderklopje, want wat zijn we toch lekker gematigd allemaal. Mijn kinderen (als ik ooit zo gelukkig mag zijn) zullen in ieder geval duidelijke uitleg krijgen hoe een hele generatie mensen zich heeft laten misleiden voor hun eigen gemakzucht en luiheid en alleen maar verandering wil als zij of hij er zelf wat aan overhoud. Ik zal mijn kinderen nooit en te nimmer afstaan om als onderpand voor de staatsschuld te dienen, alleen al van de gedachte dat die fascistische pedofielen mijn vingerafdrukken hebben weten af te nemen krijg ik rillingen, hoe heeft het zo ver kunnen komen?

Ik hou niet zo van opscheppen, maar ik denk echt dat ik dit land wat moois te bieden heb, maar als het allemaal moet gebeuren wanneer de poep al lang en breed de ventilator geraakt heeft dan kan ik tot die tijd mooi de benen nemen en nog wat extra ervaring opdoen voor als het zo er is. Ik ben al jaren bezig om waarden op een rentevrije manier te kwantificeren en al ben ik zelf niet gelovig, dat verhaaltje van de tempel ken ik dan weer net wel en al die mensen die halal eten afrekenen met euro’s snappen volgens mij ook niet helemaal waar ze mee bezig zijn.

Nou goed, genoeg van deze brombeer, ik ga lekker egoïstisch naar Liberland (http://liberland.org/en/about/) om daar verder te werken aan het afschaffen van alle landsgrenzen en het ontwikkelen van een nieuwe standaard in economische educatie onder de noemen De Nieuwe Universiteit van Waarden (graag liken! https://www.facebook.com/pages/TNU-of-Values/818060411610114) Normaal ben ik meer van het geld, maar in Liberland is Bitcoin de hoofdvaluta, dus mijn expertise is daar hopelijk de normaalste zaak van de wereld en gewoon basiskennis die iedereen bezit.

Ik hou het simpelweg niet meer uit tussen al die zombies van loonslaven die als extremistische pensioen radicalisten solidariteit opdringen aan ongeborenen. Ik hoop dat de mensen die nu leven ooit zelf het inzicht zullen ontwikkelen dat ze een voorbeeldfunctie hebben naar iedereen die na hun leeft en dat ze nu het perfecte voorbeeld zijn van hoe het niet moet. Ik ben er achter gekomen dat ik doodongelukkig wordt van mijn strijd tegen de bierkaai en ik ben het een beetje beu om te moeten verdedigen dat ik wel goed maar niet gek ben in plaats van andersom. Daarom geen woorden maar daden en mocht Liberland niets zijn kan ik altijd nog doorrijden naar Syrië. Hopelijk kan ik op een dag terugkeren naar mijn familie, maar daarvoor zullen de omstandigheden wel drastisch moeten veranderen, zoals het ontwikkelen van een besef dat monetaire apartheid een zegen is voor degene aan de goede kant van de medaille opgroeit, maar ook een keerzijde heeft, de overvloed van de 1 is het tekort van de ander. Ook zou het leuk zijn als mensen snappen dat we maar 1 planeet hebben die in theorie genoeg heeft voor iedereen, als we maar kunnen samenwerken. Voor iedereen die hiertoe niet in staat is zal ik nog een laatste daad verrichten: Namens alle loonslaven die niet in de gaten hebben hoe hun vertrouwen hun hele leven misbruikt is, sorry: https://www.youtube.com/watch?v=eRLJscAlk1M

Dag de Pluis
Dag Nelis

Het is goed jullie gekend te hebben. Veel goeds in de toekomst, bedankt voor jullie bijdrages. Misschien tot ooit, wanneer de wereld is verbeterd? Veel geluk.