De kans om uw ware gezicht eindelijk eens te tonen, het wordt tijd

Stel dat de Pluis 56 is, waar zou hij zich dan nog druk over moeten maken? Ik heb de statistieken er nog eens op nagepluisd, en als ik het goed gelezen heb dan zal ik nog 21 jaren te gaan hebben voordat ik om een reden de eeuwige jachtvelden mag gaan bekijken. Ik werk vanaf mijn achttiende, betaal ruim 45 jaar pensioenpremie en mag daar zo’n 11 jaren van genieten. Goede deal voor de pensioen meneer.

Maar er zijn toch onderwerpen die me raken, en deel met een stukje van de aarde. Dit verhaal wat ik met u deel, is vanmiddag geweigerd door een andere “ontvanger” dus ben ik benieuwd of ik u, onder ogen mag komen. Ik wil het met u over TAFTA hebben, als vrijhandelsverdrag en onderdeel van investor to state dispute settlement (ISDS).

De definitieve samenstelling van het TAFTA is nog een punt van onderhandeling, maar zal uiteindelijk tot gevolg hebben: het wegnemen van handelsbarrières tussen de VS en de EU. Handel zou hierdoor eenvoudiger en goedkoper moeten gaan worden. De economie groeit en de EU investeerders kan gaan aantrekken.

Door de wetgeving aan te passen, als Burger, blijven wij de mogelijkheid hebben om investeerders buiten de deur te houden als uitgangspunt van onze democratische rechtsstaat, nietwaar?
Wat echter niet handig is om investeerders aan te trekken, want strengere regels kosten hem/haar dan geld. En dus zegt de EU dat hiervoor een compensatie moet plaatsvinden. Dus NL is niet gebaat bij een aanpassing van de wet, want dat kost simpelweg veel geld. Ons geld.

NL beleid wat dus uit handen gegeven wordt aan de Investeerders, die het niet goed voor zullen hebben met het milieu, (digitale) burgerrechten en zaken die u en ik belangrijk vinden. Los van de dreiging om investeringen niet te doen, indien de wetgeving aangepast zal gaan worden.