Email aan Frans Timmermans

De volgende oproep van Frans Timmermans stond vandaag op facebook:

Op 19 februari spreek ik in Rotterdam over Europa. U zou mij kunnen helpen met de voorbereiding door mij te mailen en uw ideeën te delen over hoe de EU beter kan worden in het aanpakken van de uitdagingen waar Nederland en Europa voor staan. U kunt via COM-acties@minbuza reageren in maximaal 450 woorden. Ik zal trachten in mijn speech uw reacties recht te doen.

Ik denk dat het handig is als we dit stuk basseren op “Plain English” van PM waar we op dit moment al mee bezig zijn om te vertalen. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.

Dat lijkt me een goed idee. Maar het zijn maar 450 woorden he… Dat is niet veel. Zullen we hier morgen een draft van opstellen?

Een samenvatting samenvatten en vertalen. Wauw.
Hoe is de voortgang daarvan?

Nog niet gebeurd… Wil je een aanzet maken? Ik vertaal vandaag de Porposals in Plain English…

Hier is de uiteindelijke speech: http://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/frans-timmermans/toespraken/2014/02/19/europaspeech-nl.html

Niks van inzicht in meegenomen.

Jammer dat ik de deadline gemist heb, Ik zou er iets van maken als: “Europa aan het spit, weg met de globalisering!” Wel een enorme lap tekst uiteindelijk zeg, ik hoop dat ze airco hadden