Groeten van Joop, Joop de Beagle

Op deze “ prachtige” dag ( wij zijn tot nu toe, 3 maal zeiknat geregend) weet ik weer wat de term Hondenweer is. Dit betekent aan één kant van een riem een vrolijke hond – in mijn geval drie – en aan de andere kant een geïrriteerde 56 jarige Indo – Freelancer. Godver, wat een kutweer, ik haat af en toe honden!
Thuis aangekomen zijn de 2 heren en 1 dame door het dolle heen. Rollen, springen, beuken op alles wat in mijn kot staat en ligt. Totdat Joop via de route: Bank, Vensterbank, Plantenbak met een prachtige eindsprong de waterbak een zwieper geeft, en hoppa….Genoeg is genoeg. Joooooooop. Alsof een film stilstaat. Rust, en ook 3 kwispelende staarten. De boodschap is overgekomen. Ik kijk boos, en aai tegelijkertijd over 3 bollekes heen. Het is oké zo.

Heel Nederland is in rep en zalm. Bankiers die elkaar een tonnetje loonsverhoging wilde geven. Schande, graaiers en zelfs Olivier B. Roemer kwam op mijn Buis om te prediken over het antwoord op de mag niet hoor, vraag. Een Hansworst van Follow the Money kwam ook voorbij om z’n pr gram te halen, maar was even vergeten dat je voor 1500 euries via zijn website lid van z’n clubje kan worden. Ben benieuwd of hij z’n potentials, tekst en uitleg geeft over de “luttele” investering!
Maar goed, wat is er mis met een tonnetje. Niets toch!!

Beloning en straf, ze horen bij elkaar als hart en ziel, hoofd en brein. Als geld en gedrag, als gunnen en vriendschap.
Zalmpje heeft gedaan wat o.a. de ogen van Jannes Ome Kees de Jager en de rest van het Politieke elan, toegestaan hebben. En vele van het Elan klimmen nu uit -over de buis, en zetten hun beste huil gezichtje op. Zij die toentertijd erbij waren, draaien en draaien totdat ik er duizelig van wordt.

Beloning en straf zijn van alle tijden. Het toezicht erop ook, alleen is dit door de eeuwen heen wel veranderd. En hier zit volgens mij de beperking! Want, is onafhankelijkheid vandaag de dag, eigenlijk nog wel wat waard?

De Pluis, Joop, Queen en Bumper.

Beste Pluis,
De opzet om een ton per man op te strijken was bedoeld om de waarde van ABN Amro naar beneden bij te stellen ,zodat deze heren vet konden worden van de aankoop/verkoop van goedkope aandelen bij de beursgang .
Groet Jo.