Het is waar, ik heb het gehoord en ook gezien

ik weet niet of ik het goed heb gehoord en gezien, maar het gaat heel goed met de Nederlanders en Nederland. De cijfers (?) zijn goed zegt Tante Jeroen. Binnenkort kunnen we het Belastingstelsel herzien, Militairen krijgen er geld bij en Jeroentje bedankt de burger voor de krampen in de maag. Het geld komt binnenkort met bakken op m’n rekening, denk ik! De illusie van waarheid; of de kracht van herhaling?
Als we steeds maar weer of we willen of niet, hetzelfde horen en of zien dan wordt de boodschap bekender en bekender. De geest werkt op een bijzondere manier, door dingen voor waar aan te nemen. Herhaling op herhaling neemt op één of ander wijze bezit van onze geest. Het verwerken gaat eenvoudiger er ontstaat een signaal van de waarheid. In mijn grote mensen studie hebben ze mij wijsgemaakt dat dit cognitieve vlotheid heet, maar dit terzijde. Een ook de politicus weet dat er nauwelijks verschil is tussen de werkelijke waarheid en de illusie van de waarheid, dus waarom zou je in licht van geld, je er nog druk over maken?
Als gezonde scepticus ben ik altijd huiverig met gedachten die snel en makkelijk in me opkomen en mij willen overtuigen dat iets wel, of niet juist is. Zelfs door een snelle herinnering gaat de Pluis achterover leunen.

Doet u mij een plezier: als u besluit om bijvoorbeeld een Burgerinitiatief in te gaan zetten, de wanhoop nabij bent en op de stoel gaat zitten bij de DWDD bedenk dan eens het bovenstaande. De kracht van de herhaling is de zwakte van de eenmaligheid! Hoe goed de bedoelingen ook zijn.

de Pluis

En toch blijft het onze grootste taak, ondanks de zwakte van de eenmaligheid, om iedere werkelijke waarheid onder de aandacht te blijven brengen. Hoeveel kracht dit ook kost. De eenmaligheid vindt ook zijn kracht in veelheid.

Ieder individueel initiatief stelt op zichzelf staand natuurlijk niet veel voor. Maar alle individuele initiatieven bij elkaar wel. Goed voorbeeld is de 9-11 aanslagen in Amerika, die door de regering zelf zijn uitgevoerd. Er komt een moment dat alle initiatieven bij elkaar, die dit op internet ter discussie stellen, zo sterk worden, dat de werkelijke waarheid vanzelf op tafel komt. Zoek eens naar je eigen waarheid op dit onderwerp.

Ander initiatief kan je nemen richting de ING, die per vandaag heeft aangekondigd het salaris van de directie met 28% te willen verhogen. Je kan altijd de keuze maken om je spaargeld weg te halen. Jouw individuele keuze zal niets veranderen aan dit besluit. Maar als er maar genoeg mensen dit initiatief nemen, dan draaien ze het zo terug.

Dus, hoe goed je bedoelingen ook zijn >> DOE HET !!!

Frank, mooi geschreven waarvoor mijn dank

de Pluis