Hoe echt bent u?

Zo sta ik afgelopen vrijdag voor een twintig-tal Bestuurders mijn verhaal te doen. Wat men tegenwoordig noemt: ik verzorg ook clinics! Bestuurders die werkzaam zijn in de wereld van het vastgoed. Dus de oude bus van de Pluis viel op tussen de glanzende bolides evenals zijn " beste sportschoenen" t.o.v. de glimmers die onder de tafels vandaan staken. Onderwerp van deze dag: ik geloof niet in regels maar in waarden!

Nu zal ik u niet lastig vallen met de inhoudelijke kant van deze dag, maar wel met de hersenspinsels die het bij mij teweeg brachten, op de weg terug naar huis.

Recent kreeg ik via dit forum een mail van een heer die schijnbaar in Wenen verbleef, en snel met mij contact zou zoeken omdat ik de oproep voor het gastdocentschap positief beantwoord had. En de heer begon zijn mail met het woord: idealisten.

En na mijn zoveelste clinic bedacht ik: waarom zijn er geen idealistische Bestuurders, verenigd? Laat ik mijzelf als voorbeeld nemen. Naast het minimalistisch-verdienmodel als freelancer ben ik o.a werkzaam als onbezoldigd Bestuurder van een kinderboerderij, die ik samen met de andere leden om wil vormen naar plek waar meer gedaan wordt dan het bezoeken en bekijken van beesten. (participatie-model)

Ik ben er nog niet achter, of er Bestuurders zijn die echt een statement willen maken en: waarden belangrijker vinden dan regels, opdrachten willen aanvaarden tegen maximaal, het minimum loon. Die niet willen werken voor bijvoorbeeld banken omdat het organisaties zijn die anders denkend zijn dan een idealist en Bestuurders die simpelweg niet te koop (willen) zijn!

Weet u wat, stuurt u mij eens mail als het gaat om uw principes. Ik ben benieuwd, echt benieuwd of er onder de lezers van dit forum, daadwerkelijk idealisten zijn. Ik weet er één!

de Pluis