Honger, honger ik moet honger hebben

Stelt u zich eens voor: een kleine huiskamer volgestopt met boeken, scripties, columns, tijdschriften, kranten en stof. Daar tussen staat een oude werktafel met daarop, een jongere zwarte laptop met er omheen een paar beschadigde zit en hangmeubels. En daar weer tussen, lopen drie honden heen en weer. Ik heb uw gedachten voorzien van een beeld, welkom in een stukje van de Pluis wereld. En, ziet u het voor u?

Even een korte terugblik naar wat schandalen!
RABO libor schandaal, Onderzoek naar ISAFIX door de Amerikaanse autoriteiten en het Vaticaan schandaal, wat zo intens beschreven is in het boek: Zijne Heiligheid. Hoezo?

Er zijn onderlinge overeenkomsten te benoemen zoals: hebzucht, roekeloosheid, protocollen,honger en toezicht. Bijzonder, vindt ik zelf. Maar laat ik vooral klein blijven denken, en u deelgenoot maken van “mijn” hongergevoel van afgelopen twee dagen?

Van de ANWB: een pracht aanbod voor een gratis visa-card zodat ik met enorme kortingen, de ANWB winkels leeg mag halen. Van de Renault: even een auto van 20.000 euro kopen en ik hoef maar 4000 euro aan te betalen. En de rente: belachelijk laag. Doen. De ING: ondernemerskrediet scoren, geen probleem. 10.000 Euro on line, inclusief de fijne feestdagen groet. .

Wie besluit er waar dan ook, dat ik honger heb? Ik bedoel…

Nu weet ik nog vanuit de grote mensen studie, dat honger onder andere ontstaat door een prikkel in de hersens En bankiers hebben afdelingen vol met mensen die ook een studie zoals de Pluis gevolgd hebben, en het in stevige klink klare munt omzetten. Door de gehele dag bezig te zijn met hersens van de ander en het verzinnen van prikkels, voor de ander.

Dus tip voor de as feestdagen: alle prikkels die toegezonden worden weggooien of wegklikken. De honger is er dan nog wel, maar onder controle. De doodsteek voor elke hedendaagse bankier, Nu nog met z’n alle!

de Pluis