Mag ik van u een pondje Lucht?

Als freelancer-mens ben ik behalve tevreden ook schuldeloos. Een bewuste keuze waar ik tegelijkertijd een aantal barrières mee opwerp waar ik zelf het meeste " last " van heb. Immers, deze vorm van minimalisme zorgt ervoor dat ik droom en gelukkig, nog wakker wordt. Het onbereikbare blijft in veel gevallen onbereikbaar voor me.

Freelancer, heet ik ook. Met nadruk op het woord Free. Nu ligt er voor me een aanbod om een Micro krediet eigen te maken omdat het goed voor me zou zijn!. Helaas staat er ook bij dat ik e.e.a. met rente wel terug betalen moet, wat afbreuk doet aan het aanbod. Dit is dan weet jammer. Microkredieten, het speeltje van menigeen die er een goede sier mee wil maken. Wat mij betreft om het MAXIMA-le rendement voor zichzelf eruit te slepen als het gaat om PR en voldoening van de eigenwaarde.

Vrij recent heb ik mogen aanschouwen wat het Micro Krediet doet met ondernemers in den verre, die niet terug kunnen betalen. Schulden worden overdragen aan familie onder druk van verstrekkers, oogsten worden in beslag genomen, huizen ontruimd, mensen komen alsnog aan de bedelstaf en ondanks dit alles worden Congreszalen gevuld met yuppen en jupperinnen die menen dat het stillen van financiële nood door met name geld, de oplossing van de wereldproblematiek is.

En wat me zorgen baart is dat de boer in Zuid Amerika als bewoner van een ontwikkelingsland gezien wordt, maar ook vele Nederlanders in de val trappen om een Zuid Amerikaanse boer te worden. En het gaat maar door, het gaat maar door.

Nu ben ik met enige regelmaat in het Buitenland hetzij om professionele redenen, hetzij om onbezoldigd te spreken op een congres of seminar, etc Dus heb ik sinds kort, dankzij de langdurige uitleg van m’n kinderen, uitzending gemist op mijn mini televisie. En dus ook het optreden gezien in de DWDD i.r.t. het Burgerinitiatief. Wat mij betreft een paar giechelende acteurs die de serieuze noot van het onderwerp, rood hebben doen kleuren. Een gemiste kans.

Micro Krediet is een Macro probleem. Voor hen die willen zien, ook als de Banken het een andere naam geven. Past u op, dat u geen Zuid Amerikaanse boer wordt, het ligt op de loer.

de Pluis

Hoe hadden de acteurs het volgens jou dan moeten brengen? Is het niet belangrijk dat dit onderwerp enigszins luchtig wordt aangesneden?

Verder ben ik het met je eens. Microkrediet geniet een goede naam, terwijl dit helemaal niet terecht is. Het is en blijft een lening.

Het is belangrijk dat de mensen duidelijk wordt gemaakt hoeveel schade hun euro aan onze aarde berokkend, ze mogen wat mij betreft best worden aangesproken op hun egoïsme. Nu wordt er een beetje lacherig gedaan van haha kijk ons eens dom zijn dat we ons hele leven hebben willen geloven dat sprookjes werkelijkheid zijn, maar het gaat niet alleen om de mensen zelf en hun persoonlijke schade, het gaat om de gevolgen voor de aarde (en iedereen die deze bewandeld) op lange termijn.

Daar ben ik het voor een groot deel mee eens, maar wanneer je in eerste instantie mensen afschrikt, zullen ze minder geneigd zijn zich in het systeem te verdiepen.
Je kunt mensen pas iets duidelijk maken als je hun oprechte interesse hebt. Mensen in het wilde weg beschuldigen van iets waarvan ze niet eens snappen waarom ze je daar van beschuldigd, heeft volgens mij geen zin.

Misschien dat jij dit opvat als reclame, maar koop e-Gulden en ze gaan vanzelf luisteren, want dan raakt het hun euro. Dan heb je zelf een leuk voordeeltje omdat jij het toevallig net iets eerder wist, omdat je er voor open stond. Kan je weer wat leuke projecten starten, is het nog goed besteed ook.