Vertel uw Verhaal [Hoe ontdekte u dat ...]

In dit onderwerp is het mogelijk om uw verhaal te vertellen. Hoe bent u op het forum gekomen? Waarom heeft u het burgerinitiatief getekend? Wat is uw relatie tot de banken? Heeft u het toneelstuk van De Verleiders gezien? Wat vertelt u aan uw naasten? Op welke manier dient de Tweede Kamer zich uit te spreken als zij geldschepping bespreken?

Het idee is dat u uw verhaal doet, zodat andere gebruikers van dit forum kunnen zien dat zij niet de enige zijn die verbijsterd waren of zich juist al jaren met dit onderwerp bezig hielden.
Wellicht bent u boos, opgelucht of blij?

Bij Ons Geld zijn we er onszelf van bewust dat een burgerinitiatief zoals dat door De Verleiders is opgestart nogal wat op kan roepen.

Wij moeten wel eten ja Ik ben voornamelijk boos. De discussie moet gaan over de renteafhankelijkheid van M0 en niet over M2 of M3.

Het is goed om in het begin boos te zijn. Dat betekent dat het je echt raakt en dat je wilt dat het verandert. Blijf er alleen alsjeblieft niet in hangen, want dat levert niets op.

De eerste keer dat ik Geld als Schuld zag, was ik ook boos, maar niemand snapte mijn verontwaardiging. Na verloop van tijd ging die boosheid om in teleurstelling. Gelukkig heb ik altijd hoop gehouden. Eerst dacht ik dat we beter af waren zonder geld, totdat ik me realiseerde dat je geld absoluut niet af kunt schaffen en dat geld ook heel positief kan zijn. Daarom heet onze zusterorganisatie dan ook Positive Money.

Tegenwoordig zie ik geld (en dus niet valuta op zich) als het beste idee dat de mensheid voortgebracht / bedacht heeft. Tegelijkertijd realiseer ik me dat er zelden fatsoenlijk gebruik wordt gemaakt van dit geweldige idee. De theorie is er wel, maar de uitvoering is sub-optimaal, op zijn zachts gezegd. Bij Ons Geld willen wij daar verandering in brengen.

We realiseren dat er heel veel mensen zijn die boos zijn. We weten dat er ook een hoop teleurgesteld en verbitterd zijn. Hopelijk kunnen we deze mensen nog bereiken, want er is nog altijd hoop. Sterker nog, de laatste tijd is de hoop terrein aan het winnen. Bedenk bijvoorbeeld eens wat voor bewustwording het burgerinitiatief al bewerkstelligd heeft. Er zal nu een publiek debat komen en ook al is de tweede kamer momenteel niet in staat om iets aan de situatie te doen, we kunnen ze wel duidelijk maken dat wij een aanpassing van het geldstelsel eisen.

Realiseer je dat dit iets van de lange adem is en dat het ook heel spannend gaat zijn wat de Europese Centrale Bank gaat doen. Hun beleid heeft invloed op wat wij gaan bereiken.

Als iedereen die dit leest, dus ook zijn verhaal doet, dan kunnen anderen daar hoop uit putten. Zoals nu ook met Charlie Hebdo wordt gemeld: een idee kun je niet vernietigen en een idee kan niet sterven. Ik eindig met mijn favoriete citaat van Lord Acton:

De strijd, die al eeuwenlang woekert en die vroeg of laat gestreden zal worden, is de strijd tussen het volk en de banken.

Toen ik me enkele jaren geleden begon af te vragen: “hoe is de financiële crisis nu echt ontstaan”, en vragen als “wat is geld nu eigenlijk”, “waarom is er zoveel ongelijkheid”, kortom: “wie heeft baat bij de ellende in de wereld”… Kwam ik gaandeweg erachter dat niemand in mijn omgeving hier echt uitleg over kon geven…

Ook in de media verscheen de ene vage econoom na de ander met verhalen die voor ons “gewone stervelingen” ongrijpbaar zijn… Dan ga je op onderzoek. Je moet uitwijken naar onafhankelijke alternatieve media. En daar kom je er langzaam achter, dat zoals je al begon te vermoedden, de werkelijke oorzaken, niet alleen van de financiële crisis maar ook van oorlogen, nog naarder en ongelofelijker zijn dan je je al had voorgesteld…

Je ontwikkelt een kijk op dingen die je lichtelijk kunnen vervreemden van je omgeving. Je spreekt met collegae, die grotendeels de crisis aan “werkeloze Occupy hippies” en “vluchtelingen” wijten, en wordt moedeloos… Terwijl het juist de Occupyers waren, die doorhadden wat er aan de hand is en dit wereldwijd probeerden te belichten, ten behoeve van ons allemaal, worden juist zij voor gek en lui versleten…

Wanneer je in de pauze op het werk de banken en bepaalde families noemt zoals de Rothschild en de Rockefellers, of de Bilderberg groep, weet nagenoeg niemand waar je het over hebt… Omdat de meeste mensen niet verder dan het 8uur journaal en hun krantje kijken is de burger matig tot slecht geïnformeerd. Zo worden we al jaren kaalgeplukt en tegen elkaar uitgespeeld, maken elkaar uit voor rotte vis, terwijl een elite groep met het spreekwoordelijke been heen loopt.

Je schrijft een omroep aan, met in je e-mail enkele interessante artikelen en video links, met de vraag of zij AUB aandacht willen besteden aan deze onderwerpen, omdat er zó ongelooflijk veel te vinden is omtrent deze vraagstukken, dat je niet kunt ontkennen dat er iets heel naars aan de hand is in de wereld…

Mensen moeten zichzelf beter informeren, zo niet, zijn we wereldwijd de sigaar. Dat zijn we al, maar laten we het niet nog verder laten komen. Het gaat trouwens niet alleen om het financiële systeem. Als je je gaat verdiepen in de veel omvattende materie waar het financiële systeem één zeer essentieel onderdeel is, is de term “New World Order” handig. Ook van “de Bilderberg groep” ben je aan jezelf verplicht kennis te nemen. Je zult op je zoektocht zelf het kaft van het koren moeten scheiden; er zijn onzin artikelen en video’s op bijvoorbeeld youtube, maar ook veel objectieve informatie. Het is een pak van m’n hart dit initiatief in de reguliere media te zien. Dank jullie wel en jullie hebben zéker mijn support.